2016年11月28日月曜日

ネゴシアン Negociants


私は、ルイ・ラトゥール、ジャド、フェーヴレイ、ラヴレ・ロワ、ニコラ・ポテル、パトリアッシュなどの大手ネゴシアン・ブランドには感心しません。

私たちは、これらネゴシアンのワインを美味しいとは思いませんし、ですから販売もしません。彼らの販売する殆どのワインは、他の生産者が自分の名前をつけて売りたくない(訳注:品質が劣るなどの理由)ブドウやワインを樽買いしているのです。これらのブランドは有名ですが、それはマーケティングに莫大な費用を費やし、なおかつワインは安いからです。要するに、ブルゴーニュのマス・マーケティング・ワインです。

もし上質のワインを探すなら、自分のブドウを栽培する小規模生産者のものにすべきです。中には、ロマネ・コンティ、ルソー、ドヴォギュエ、ジョルジュ・ルーミエ、コシュ=デュリ・・・などの有名でとても高価な生産者もいます。が、他にも良い生産者はいて、日本では有名でないために比較的安価です。

良いワイン売りは知ってますよ。
良い試飲を!心をこめて。
I have to say that I am not impressed by the following negoce brands: Louis Latour, Jadot, Faiveley, etc...
We do not think that it is good and this is the only reason why we do not sell them and will never sell them. For most of their production, these companies buy grapes or ready-made wines from other producers who do not sell under their own names. These brands are quite popular certainly because they spend a fortune with sponsoring and marketing and also because they are rather cheap. To sum up: this is mass marketing burgundy wine.
If one is looking for fine wines, I suggest to go for smaller producers who grow their own grapes. Some are famous and quite expensive: DRC, Rousseau, de Vogue, Georges Roumier, Coche-Dury... There are other also good ones less famous in Japan and therefore cheaper.
Good wine sellers know them.
Enjoy your tasting & kind regards.

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